مدیر سیامک صالح فرج زاده علیرضا مختاری alireza mokhtari

مدیر: سیامک صالح فرج زاده علیرضا مختاری alireza mokhtari siyamak saleh faraj zadeh

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی طرح ترافیک ۴ درصدی‌ها

    «این که گروه‌های خاص، نیاز جدی و مبرم به مجوز تردد در محدوده مرکز شهر با حداقل هزینه را دارند، امری مبرهن است که هرگز نمی‌توان آن را رانت خواند. اگر هم رانتی با

    طرح ترافیک ۴ درصدی‌ها

    طرح ترافیک ۴ درصدی ها

    عبارات مهم : ایران

    «این که گروه های خاص، نیاز جدی و مبرم به مجوز تردد در محدوده مرکز شهر با حداقل هزینه را دارند، امری مبرهن است که هرگز نمی توان آن را رانت خواند. اگر هم رانتی باشد، نتیجه مدیریت های سلیقه ای و غلط سال های گذشته اغلب مدیران اجرایی، دولتی و شهری است که آنچنان مرکز پایتخت کشور عزیزمان ایران را به اوج ترافیک و آلودگی رساندند که اینک قرار است در طرحی با انتقاد بسیاری از کارشناسان، هم پرسشها شهروندان در مرکز شهر زیاد شود و هم ترافیک و آلودگی های صوتی و غیر صوتی!»

    به گزارش قانون ؛ «چند هفته قبل بود که «پورسیدآقایی»، معاون شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در اظهاراتی از اعطای سهمیه های طرح ترافیک هر سال به افراد و شرکت ها انتقاد کرد و گفت که «رانت» مجوز طرح ترافیک باید از بین بردن شود؛ موضوعی که چندان جدی گرفته نشد و حتی بعضی اعضای شورای شهر که تصمیم گیر نهایی راجع به اجرایی شدن این تصمیم هستند، از آن اظهار بی اطلاعی کردند.

    طرح ترافیک ۴ درصدی‌ها

    معاون شهردار چند مرتبه دیگر نیز در اظهار نظرهایش از از بین بردن مجوز هر سال طرح ترافیک گفت تا این که هفته قبل، محمدعلی نجفی، شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران در مصاحبه ای از احتمال اجرایی شدن این تصمیم از سال آینده گفت. وی دیروز نیز که به صحن علنی شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران رفته بود، بار دیگر از از بین بردن همه سهمیه های مجوز ورود به محدوده مرکزی شهر گفت تا عنوان جدی تر از آن چه نمایندگان مردم در شورا و مجلس می پندارند، باشد.

    شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران دیروز گفت: «با فروش آرم طرح ترافیک به شکل فعلی موافق نیستم و طرح جدیدی را جهت ورود به محدوده طرح ترافیک ارائه داده ایم که اگر به تصویب برسد، اوضاع ترافیکی بهتر خواهد شد.» وی در عین حال گفت که «سهمیه های طرح ترافیک منتفی خواهد شد ولی تخفیف هایی به آنها ارائه خواهیم داد.»

    «این که گروه‌های خاص، نیاز جدی و مبرم به مجوز تردد در محدوده مرکز شهر با حداقل هزینه را دارند، امری مبرهن است که هرگز نمی‌توان آن را رانت خواند. اگر هم رانتی با

    هزینه مضاعف جهت بیماران

    اظهارات شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران راجع به ضرورت از بین بردن مجوز هر سال طرح ترافیک به گروه های خاص و تاکید معاون ترافیک او بر «قطع رانت» در مجوز طرح ترافیک ولی در حالی مطرح شده است که در عنوان از بین بردن مجوز هر سال طرح ترافیک، حقوق گروه های خاص به طور قطع نادیده گرفته شده است و تضییع می شود. آنجا که معاون شهردار پایتخت کشور عزیزمان ایران از رانت در دریافت مجوز طرح ترافیک می گوید و شاید منظورش با سهمیه های مدیران دولتی، نمایندگان مجلس، مدیران شهری و .. هست؛ حتما نگاهی به گروه های خاصی که از بین بردن طرح ترافیک سالانه، پرسشها عدیده ای جهت ارزش ایجاد می کند، نشده است.

    «بیماران خاص» از جمله همین گروه ها هستند که به زعم معاون شهردار، رانت بگیر بوده و مجوز هر سال طرح ترافیک، کوچک ترین حقی است که مسئولان شهری و اجرایی می توانند جهت اصلاح زندگی ارزش به آنها بدهند. از مجموع ۹۸ هزار مجوز طرح ترافیک هر سال که سال گذشته شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران به افراد متفاوت داد، چند صد تایی از آن سهم بیماران خاص است که هزینه های درمان بیماری، کمر خانواده های ارزش را شکسته هست. آنها جهت پیگیری امور درمانی و توانبخشی، به دفعات در ایام هفته نیاز به مراجعه به مراکز درمانی دولتی و شخصی که انبوه ارزش در مرکز شهر واقع شده، دارند و مجوز طرح ترافیک سالانه، یکی از صدها مسئله آنها را در ترددهای شهری حل می کند. با این حال مسئولان شهری با نگاه درآمدزایی به ترددهای شهری، حق مسلم این گروه از شهروندان تهرانی را نادیده می گیرند و مجوز هر سال طرح ترافیک را «رانت» این افراد می دانند. بیماران ام اس، هموفیلی، تالاسمی، بیماری نارسایی کلیه و… افرادی بودند که سهمیه ای ناچیز از مجوز هر سال طرح ترافیک به آنها داده می شد تا بتوانند پرسشها ترددی کمتری در شهر داشته باشند که گویا این حق از ابتدای سال آینده از آنها گرفته می شود.

    رسانه ها هم قربانی می شوند!

    طرح ترافیک ۴ درصدی‌ها

    بعد از بیماران خاص که دامنه بی مهری های مسئولان متفاوت به شرایط زندگی شان، به مدیران شهرداری با از بین بردن سهمیه طرح ترافیک رسیده هست، خانواده های معظم شهدا و جانبازان دیگر افرادی هستند که «رانت» مجوز طرح ترافیک ارزش قطع می شود! به خصوص آنها که به دلایل متفاوت از جمله درمان جانبازان شیمیایی نیاز به مجوز طرح ترافیک دارند، از سال آینده باید مجبور پرسشها عدیده نداشتن مجوز ورود به محدوده مرکزی شهر و هزینه های سنگین آن شوند.

    از سویی، خبرنگاران و نمایندگان رسانه های گروهی نیز که وظیفه پوشش خبری رویدادهای متفاوت در شهر را دارند و باید جهت انجام وظیفه، در شهر تردد کنند، دیگر گروهی هستند که در نگاه درآمدزای مدیران به عنوان ترافیک، حق ارزش تضییع می شود. از مجموع ۹۸هزار مجوز طرح ترافیک هر سال شهرداری، حدود هزار سهمیه به خبرنگاران می رسید که جهت ترددهای روزانه جهت پوشش برنامه های خبری، نیازمند طرح ترافیک بودند و حال باید پای پیاده را جهت تردد شهری به هزینه های زیاد تردد با تاکسی و آژانس و حتی مترو ترجیح دهند؛ آیا که به لطف حمایت های رسانه ها از خبرنگاران و پرداخت حقوق های نیم و یک میلیونی ماهانه به آنها که بعضا هر سه ماه و شش ماه نیز پرداخت می شود، دیگر ریالی جهت هزینه تردد نیست و طرح ترافیکی هم وجود ندارد که خودروهای فکسنی خبرنگاران به کمک ارزش آید.

    «این که گروه‌های خاص، نیاز جدی و مبرم به مجوز تردد در محدوده مرکز شهر با حداقل هزینه را دارند، امری مبرهن است که هرگز نمی‌توان آن را رانت خواند. اگر هم رانتی با

    معیشت سخت وانتی ها!

    صنف وانت بار و آژانس های شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران از دیگر گروه هایی هستند که با از بین بردن مجوز هر سال طرح ترافیک، پرسشها زیادی جهت تردد در شهر و پرداخت هزینه های روزانه ورود به محدوده دارند. این گروه از شهروندان که البته شمار آنها به اندازه تمامی دارندگان خودروها نیست، سال ها با تهیه مجوز هر سال طرح ترافیک، معاش و معیشت ارزش را با باربری و انسان بری در محدوده مرکزی شهر تامین می کردند و از ابتدای سال آینده، غصه ای بزرگ به قصه های زندگی ارزش در امرار معاش اضافه خواهد شد. پرداخت روزانه حداقل ۴۰ هزار تومان جهت ورود به محدوده شهر جهت راننده وانتی که شاید در روز ۵۰ هزار تومان نیز درآمد نداشته باشد، غصه ای بزرگ است که او را از «رانت» بزرگ زندگی اش محروم کرده است.

    پولدارهای خوشبخت!

    طرح ترافیک ۴ درصدی‌ها

    نگاه عجیب مدیریت شهری به از بین بردن مجوزهای طرح ترافیک هر سال که قطعا از بین بردن سهمیه های نمایندگان مجلس، شرکت های دولتی، مدیران شهری، وزارتخانه ها و… به کسی برنمی خورد و آنها به آسانی از محل بودجه های بیت المال، مسئله ارزش را در خرید مجوز روزانه حل می کنند، این روزها دغدغه زیادی را جهت گروه های خاص ایجاد کرده هست. نگاه مدیریت شهری در از بین بردن مجوز هر سال طرح ترافیک، امکان دسترسی برابر همه شهروندان به مجوز ورود به مرکز شهر است که در این شیوه، آن کسی که سود مهم را می برد، سرمایه دارانی هستند که با خودروهای چند صد میلیونی همه روزه طرح می خرند و به مرکز شهر می آیند تا هوا آلوده تر از قبل شود. سود دیگر را نیز مدیریت شهر می برد که چند صد میلیارد تومان به درآمدهای نقدی اش از محل فروش روزانه طرح ترافیک افزوده می شود؛ بی آن که دغدغه ای از زیاد کردن ترافیک و آلودگی هوای شهر با از بین بردن مجوز هر سال طرح ترافیک باشد.

    سابقه صدور مجوزهای هر سال طرح ترافیک

    اما تصمیم اخیر مدیریت شهری جهت از بین بردن مجوز هر سال ورود به محدوده مرکزی شهر در حالی در آستانه اجرایی شدن است که کشور عزیزمان ایران از معدود کشورهایی است که صدور مجوز هر سال طرح ترافیک در آن، سابقه چندین ساله دارد. نخستین بار و با تصویب شورای انقلاب در ۱۷ خرداد سال ۵۹، محدوده ای در مرکز شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران تعیین شد تا از ورود تمامی وسایل نقلیه به استثنای وسایل نقلیه مجاز از قبیل وسایل نقلیه عمومی، اتومبیل های اورژانس و کادر پزشکی و سرویس های دولتی از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۰ صبح در تمام ایام هفته جز در دو روز آخر هفته و ایام تعطیل جلوگیری به عمل آید. سپس وقت محدودیت تردد در مرکز شهر از ابتدای سال ۱۳۶۱، تا ساعت ۱۲ زیاد کردن یافت و در برابر تصمیم گرفته شد که افراد و موسسات خاصی که ناگزیر از ورود به داخل محدوده هستند با تعیین اولویت بتوانند مجوز تردد دریافت کنند.

    این گروه ها عبارت بودند از پزشکان، معلولان و بعضی از بیماران، موسسات اتومبیل کرایه و بعضی از شرکت های خصوصی. سال بعد ولی محدودیت تردد در مرکز شهر از فروردین ۱۳۶۲ با سه ساعت زیاد کردن تا ساعت ۱۵ تعیین شد.

    از پاییز ۱۳۶۴ همزمان با انجام اقداماتی چون بهینه سازی سیستم شبکه معابر یک طرفه در خیابان های داخل محدوده، زیاد کردن ناوگان تاکسیرانی، احداث پارکینگ وسایل نقلیه و… ساعت محدودیت تردد با ۱.۵ ساعت کم کردن از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ تعیین و در این مرحله جهت نخستین بار از آرم های یک ساله وانت بار ، کارت شناور و آرم یک ساله جهت اتومبیل های شخصی استفاده شد. ولی در پاییز سال ۶۷ محدودیت تردد جهت نخستین بار مشمول بر وانت بار نیز شد؛ به گونه ای که تنها وانت بارهای دارای مجوز سالیانه تردد مجاز به ورود به محدوده طرح ترافیک شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران شدند.

    سهمیه قانونی، رانت نیست

    پس از اردیبهشت ۱۳۶۹ و طبق مصوبات شورای عالی ترافیک تردد تمامی وسایل نقلیه سنگین در ساعات ۶ صبح تا ۲۱ در محدوده مشخص شده است ممنوع و در این مرحله علاوه بر مجوزهای سال قبل، کارت خاص جانبازان و بیماران دائمی و مجوز تردد وسایل نقلیه سنگین نیز صادر شد. مجوزهای روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک نیز از ابتدای آذر ۱۳۷۳ انجام شد و از تابستان ۱۳۷۵ صدور مجوز طرح ترافیک با نظارت شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با حوزه ستادی و عملکردی شرکت حمل و نقل و ترافیک شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران صورت گرفت.

    از آخرهای سال ۱۳۷۹ نیز بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک محدوده طرح ترافیک گسترش یافت و به منظور پاسخ به نیاز جانبازان، بیماران خاص، پزشکان و معلولان، آژانس های تاکسی تلفنی، تاکسی بارها و ارگان ها و نهادهای دولتی با زیاد کردن سقف مصوب موافقت شد.

    از سویی به منظور پاسخ به نیاز دستگاه های متفاوت متقاضی دریافت مجوز ورود به محدوده ممنوعه طرح ترافیک شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با زیاد کردن تعداد پنج هزار فقره برچسب، با اولویت واگذاری به دفتر رهبری و ریاست جمهوری، قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، جانبازان و معلولان و بیماران خاص، شرکت نظام پزشکی، مطبوعات، اتحادیه آژانس های تاکسی و وانت بار و سایر نهادهای دولتی و عمومی موافقت شد و حال همه این تصمیم ها در حال وتو شدن است! به طور قطع مروری بر آن چه در این نوشتار آمد و این که گروه های خاص، نیاز جدی و مبرم به مجوز تردد در محدوده مرکز شهر با حداقل هزینه را دارند، امری مبرهن است که هرگز نمی توان آن را رانت خواند.

    اگر هم رانتی باشد، نتیجه مدیریت های سلیقه ای و غلط سال های گذشته اغلب مدیران اجرایی، دولتی و شهری است که آنچنان مرکز پایتخت کشور عزیزمان ایران را به اوج ترافیک و آلودگی رساندند که اینک قرار است در طرحی با انتقاد بسیاری از کارشناسان، هم پرسشها شهروندان در مرکز شهر زیاد شود و هم ترافیک و آلودگی های صوتی و غیر صوتی!»

    واژه های کلیدی: ایران | ترافیک | ترافیک | طرح ترافیک | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار