مدیر سیامک صالح فرج زاده علیرضا مختاری alireza mokhtari

مدیر: سیامک صالح فرج زاده علیرضا مختاری alireza mokhtari siyamak saleh faraj zadeh

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی جوانان، ۲۳ درصد جمعیت دنیا ، یک چهارم جمعیت کشور جوان هستند

    مدیرکل دفتر آمار و اطلاعاتی جمعیت شرکت ثبت احوال گفت: شرکت ملل متحد، جهت تطابق آماری در مناطق ، بدون تعارض با تعاریف دیگر کشورهای عضو، جوانان را افراد بین ۱۵ تا

    جوانان، ۲۳ درصد جمعیت دنیا ، یک چهارم جمعیت کشور جوان هستند

    یک چهارم جمعیت کشور جوان هستند/ جوانان، ۲۳ درصد جمعیت دنیا

    عبارات مهم : ایران

    مدیرکل دفتر آمار و اطلاعاتی جمعیت شرکت ثبت احوال گفت: شرکت ملل متحد، جهت تطابق آماری در مناطق ، بدون تعارض با تعاریف دیگر کشورهای عضو، جوانان را افراد بین ۱۵ تا ۲۴ سال تعریف می کند و در کشور عزیزمان ایران نیز، این دوره ۱۵ تا ۲۹ سال تعریف شده است است.

    محمد باقر عباسی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه در ۱۷ دسامبر ۱۹۹۹، مجمع عمومی شرکت ملل متحد، ۱۲ آگوست (۲۱ مرداد ماه) را به عنوان روز جهانی جوانان اعلام کرد، اظهار کرد: روز جهانی جوانان با اندیشه «ساختن یک دنیای بهتر؛ به همراه جوانان» ایجاد شده است هست. به این بهانه، شرکت ملل از تمام کشورهای دنیا می خواهد تا عملاً در جهت توسعه امکانات و منابع به کمک جوانان و جهت جوانان تلاش نمایند.

    وی ادامه داد: شرکت ملل می گوید جوانان امروز با شرایط سخت استخدام، امنیت پایین شغلی و کنار گذاشته شدن از تصمیم گیرهای مهم و حتی شراکت در امور، دچار ضعف در باورها و ضعف در اعتماد به نفس خودشان شده است اند. بنابراین دولت ها، نهادهای خصوصی، دانشگاه ها و افراد خیرخواه، می توانند با فراهم آوردن شرایط کار و دادن وقت به جوانان، اعمال نفوذ در مؤسسات و … به این قشر مهم و مالک آینده کشور کمک کنند. همچنین با توجه به نقش کلیدی این گروه از افراد در آینده یک کشور، آشنایی با شاخصه های جمعیت شناسی این گروه خالی از لطف نیست.

    جوانان، ۲۳ درصد جمعیت دنیا ، یک چهارم جمعیت کشور جوان هستند

    مدیرکل دفتر آمار و اطلاعاتی جمعیت شرکت ثبت احوال افزود: دوره جوانی به عنوان دوره گذار از وابستگی دوران کودکی به استقلال دوران بزرگسالی نامیده می شود. راحت ترین راه جهت تعریف این گروه، سن است.سازمان ملل متحد، جهت تطابق آماری در مناطق ، بدون تعارض با تعاریف دیگر کشورهای عضو، جوانان را افراد بین ۱۵ تا ۲۴ سال تعریف می کند. در کشور عزیزمان ایران نیز، این دوره ۱۵ تا ۲۹ سال تعریف شده است است.

    آسیا ؛ قاره ای با یک میلیارد و 72 میلیون جوان

    مدیرکل دفتر آمار و اطلاعاتی جمعیت شرکت ثبت احوال گفت: شرکت ملل متحد، جهت تطابق آماری در مناطق ، بدون تعارض با تعاریف دیگر کشورهای عضو، جوانان را افراد بین ۱۵ تا

    ۲۵درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند

    عباسی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس اطلاعات شرکت ملل در سال ۲۰۱۸ جمعیت دنیا حدود ۷ میلیارد و ۶۳۲ میلیون نفر بوده است که ۲۳.۵ درصد از این تعداد را جوانان (۱۵ تا ۲۹ساله) تشکیل داده اند، اظهار کرد: همچنین جمعیت جوان (۱۵ تا ۲۹ساله) در قاره آسیا حدود یک میلیارد و 72 میلیون نفر بوده که حدود ۶۰ درصد جمعیت جوان دنیا (۱۵ تا ۲۹ساله) را تشکیل می دهد. همچنین۲۵ درصد جمعیت ساکن کشور را جوانان (۱۵ تا ۲۹ساله) تشکیل می دهند.

    ۱۵درصد جوانان کشور ساکن استان پایتخت کشور عزیزمان ایران هستند

    وی ادامه داد: ۱۵.۵ درصد جوانان کشور ساکن استان پایتخت کشور عزیزمان ایران هستند. همچنین جوانان سیستان و بلوچستان و هرمزگان ۲۸ درصد جمعیت استان های خود را تشکیل می دهند که بالاترین نسبت در استان بوده و این سهم در گیلان ۲۲ درصد است و پایین ترین نسبت در استان هست. همچنین در سال ۹۶، ۵۵ درصد نوزادان کشور مادران جوان و ۳۰ درصد پدران جوان داشتند.

    جوانان، ۲۳ درصد جمعیت دنیا ، یک چهارم جمعیت کشور جوان هستند

    به گفته وی، بیشترین میانگین سن مادران در وقت تولد نوزاد خود، با رقم ۳۰ سال مربوط به مادران استان پایتخت کشور عزیزمان ایران و کمترین میانگین سن نیز مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۲۵ سال هست. این رقم در کشور و زیاد استان ها حدود ۲۸ سال است.

    مدیر کل دفتر آمار و اطلاعاتی جمعیت شرکت ثبت احوال در ادامه اظهار کرد: از مجموع ۳۷۶ هزار و ۶۷۸ مناسبت فوت ثبت شده است در سال ۱۳۹۶ تعداد ۱۹ هزار و ۳۲۷ فوت مربوط به جوانان یعنی گروه های سنی ۱۵ تا ۲۹ ساله بوده هست. همچنین بر پایه دلایل فوت ثبت شده است در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور، مهمترین دلایل فوت جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال عبارت است از حوادث غیر عمدی با ۴۲.۱۸ درصد، بیماری های قلبی و عروقی با ۹.۱۰ درصد، سرطان ها و تومورها با ۵.۱۶ درصد، بیماری های دستگاه تنفسی با ۴.۵۷ درصد و خودکشی با ۳.۵۷ درصد، بیماری های عفونی و انگلی با ۲.۸۳ درصد و خشونت به وسیله دیگران با ۲.۱۴ درصد. در مجموع این دلایل ۶۹.۵۴ درصد از کل دلایل فوت جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال را مشمول بر می شوند.

    مدیرکل دفتر آمار و اطلاعاتی جمعیت شرکت ثبت احوال گفت: شرکت ملل متحد، جهت تطابق آماری در مناطق ، بدون تعارض با تعاریف دیگر کشورهای عضو، جوانان را افراد بین ۱۵ تا

    وی تصریح کرد: بررسی دلایل فوت برحسب جنس نشان می دهد که در این گروه های سنی و در هر دو جنس مرد و زن، حوادث غیرعمدی و بیماری های قلبی و عروقی به ترتیب رتبه های اول و دوم بیشترین علل فوت ثبت شده است را به خود تخصیص داده شده است داده اند. حوادث غیرعمدی در حدود ۴۹ درصد از فوت های مردان این گروه های سنی را به خود تخصیص داده شده است داده است که در زنان این رقم حدود ۲۶ درصد است.

    عباسی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۶ تعداد ۴۰۹ هزار و ۵۲۹ مرد جوان و ۴۵۵ هزار و ۶۶۸ زن جوان (۱۵ تا ۲۹ ساله) ازدواج کردند، اظهار کرد: میانگین سن ازدواج بار اول مردان در سال گذشته ۲۷.۳ و جهت زنان ۲۳.۲ سال هست. همچنین بیشترین میانگین سن ازدواج بار اول مردان مربوط به استان پایتخت کشور عزیزمان ایران ( با ۲۹.۲ سال) و کمترین مقدار مربوط به استان خراسان رضوی (با ۲۴.۹ سال) هست. جهت زنان نیز بیشترین رقم میانگین سن در استان پایتخت کشور عزیزمان ایران و کمترین به استان سیستان و بلوچستان به ترتیب ۲۵.۵ و ۲۱ سال است.

    جوانان، ۲۳ درصد جمعیت دنیا ، یک چهارم جمعیت کشور جوان هستند

    واژه های کلیدی: ایران | جمعیت | جوانان | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار